יום שבת, 19 בינואר 2013

האם קיימות תופעות לוואי מהטיפול באקנה? - ד"ר זאב פם


קיים צורך בהתאוששות החיידקים  אשר נותרו ולכן אין אפשרות לטפל באקנה באמצעות העור הכחול בכל יום. תדירות הטיפול נקבעת לפי כמה גורמים כאשר העיקרים הם זמינות המטופל, חומרת האקנה ודחיפות הטיפול. בתחילת הטיפול לא משלבים טיפול נוסף לאור הכחול. במידת הצורך אפשר להוסיף אותו לאחר כמה שבועות.

טיפול באור האדום
אור כחול באורך של 420 הוא בעל חדירה שטחית אל מתחת לפני העור ולכן בטיפול במצב דלקתי ובעור שומני הוא לא יעיל במיוחד. האור האדום בטווחים של בין 630-670 חודר עמוק יותר ומשפיע על בלוטות החלב. יש לו יעילות מסויימת בעומק העור, אך פחות מאור כחול, לכן האור האדום מרפא את הדלקת תוך השפעה על בלוטות החלב וארגנלות תאיות בתאי דלקת. עוצמת ההארה של האור האדום חזקה במיוחד ועל כן חובה לאטם את המשקפיים היטב.

האם לטפל בשניהם במשולב ?
ד"ר זאב פם מדגיש כי הרוב תלוי במטופל, ברגישות שלו לאור ובתגובה הטיפולית. אור אדום הוא טיפול מצוין לאקנה דלקתית קשה ולכן לצורה זו רצוי להתחיל עם טיפול באור האדום ולאחר מכן לעבור להשתמש בכחול לסירוגין. על מנת להבחין בשיפור באקנה הדלקתית מספיק טיפול אחד באור האדום ואז לעבור לשניים רצופים בכחול.,


תופעות לוואי, הערות ואחוזי הצלחה.
לטיפול באור האדום ובאור הכחול לא קיימות תופעות לוואי. קיימת לעתים נדירות במיוחד החמרה קלה לאחר הטיפול הראשון עקב הצטברות דלקות מפירוק החיידקים. האור הכחול לא גורם לחימום משמעותית, אך האור האדום מחמם את אזור הטיפול. ניתן לראות תוצאות טובות לאחר בערך 20 טיפולים, אך לעתים קיים צורך בביצוע בין 40 ל-50 טיפולים עד השגת שיפור, כאשר אחוזי ההצלחה הם כ-70%. בשילוב סוגי מכשור שונים ניתן להגביר את יעילות הטיפול בפוטותרפיה. שילוב סוגי האור השונים נותן תוצאות טובות יותר לטווח ארוך יותר.

טיפול פוטודינמי לאקנה

טיפול זה יעיל ואפשר לשלב סדרת טיפול פוטותרפית רגילה באור אדום או כחול. טיפול זה יש לבצע באופן זהיר מאחר והמטופל יכול לסבול תופעות של אדמומיות וקילוף באזור הפנים. תופעות אלו יכולת להימשך כמה שבועות.

לא קיים הבדל בטיפול פוטודינמי באקנה אל מול טיפול פוטודינמי בגידולי עור. באקנה מדובר בשטח פנים גדול, לעומת טיפול נקודתי בגידולי עור. זמן החשיפה עם אור אדום קצר יותר, לא יותר משעה, תלוי בריכוז החומר. בשימוש באור הכחול בטיפול פוטודינמי באקנה ישנן פחות תופעות לוואי במהלך הטיפול ואחריו.

ד"ר זאב פם הינו רופא מומחה למחלות עור, וחבר באגודה הישראלית והאמריקאית למחלות עור.
זאב פם מכהן כמנהל רפואי של מרפאת "דרמה לייזר" באשדוד – מרפאה להסרת שיער ולרפואה אסתטית.
שותף בכתיבת הספר "אקנה - הסיפור האמיתי"
טלפון לייעוץ וקביעת תור - זאב פם :
טלפון 8559076 - 057
פקס: 8559657 - 08
כתובת המרפאה: מרפאת אריפם, הרצל 1, בית יוניטרייד, קומה 2, חדר 504, אשדוד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה